• Özel Kurumsal+Plus üyelik paketi için 50% İNDİRİM fırsatı kazan. Üstelik Kurumsal+Plus paketi satın aldığınızda + Reklam Hizmeti + Mesleki Rank Yanında Hediye! - Kampanya 2024 yıl sonuna kadar geçerlidir! Detaylar için Tıklayın!
  • Merhaba! WF’e hoş geldiniz! WF, Türkiye’nin en iyi webmaster forumu ve freelancer platformu olarak bilinir. Burada webmasterlar, yazılım geliştiriciler, sosyal medya uzmanları, domain ve hosting hizmetleri ile ilgilenen kişiler bir araya gelir. WF, güncel ve bilgi dolu içerikleri paylaşarak kullanıcılarına fayda sağlar. Aynı zamanda kaydolup giriş yaptıktan sonra konu oluşturabilir, mevcut konulara yanıt gönderebilir, diğer üyelere itibar kazandırabilir ve özel mesajlaşma programınızı kullanabilirsiniz. Üstelik tüm bu özellikler tamamen ücretsizdir! 😊

Başarılı Bir Çevrimiçi Topluluk Nasıl Başlatılır: Adım Adım Kılavuz

Admin

WF.CoM.TR
Admin
Kurumsal Plus
22 Ocak 2022
2,058
3
86
678
34
Bursa

Çevrimiçi Topluluk nedir?​

Çevrimiçi topluluk, çevrimiçi bir platformda birbirleriyle etkileşime giren bir grup insandır. Bu topluluklar, 1 milyarı aşkın Instagram topluluğundan, şehirlerindeki esnaf kafeleri özel bir Facebook grubu aracılığıyla değerlendiren 10 kişilik kahve severler topluluğuna kadar değişebilir .

Bir çevrimiçi topluluğun nasıl ölçeklenebileceği konusunda çok geniş bir yelpaze vardır ve markanız için en yararlı olan çevrimiçi topluluk türünün ne olduğunu anlamak, kendi topluluğunuzu oluşturmanın ilk adımıdır.

Çevrimiçi Topluluk Türleri​

Oluşturmayı seçtiğiniz çevrimiçi topluluk türü, yukarıdaki sorunun yanıtı olacak, müşteriniz hangi topluluğu istiyor? Esnaf kahve topluluğunuz, kahve tadımı deneyimlerini 1 milyardan fazla insanla paylaşmak istemiyor. Ne hakkında konuştuğunu bilen ve benzer bir palete sahip samimi bir kahve severler grubu istiyorlar.

Öte yandan, yaşam tarzlarını paylaşarak tam zamanlı bir yaşam süren blogcular, 1 milyardan fazla kullanıcıdan oluşan devasa Instagram topluluğu içinde markalarının topluluğunu mümkün olduğunca büyütmeye çalışmaktan çok mutlular.

İki tür çevrimiçi topluluk vardır:​

1. Genel sosyal ağlar.​

Instagram, Facebook, Twitter, TikTok'u düşünün—hatta Vine (RIP) devasa bir çevrimiçi topluluktu. Genel sosyal ağlar, yalnızca birinin topluluğun bir parçası olması için bir hesaba sahip olmasını gerektiren çevrimiçi topluluklardır. Bu tür bir topluluğa kimlerin katılacağı konusunda çok fazla kural veya kısıtlama yoktur.

2. Markalı topluluklar.​

Bu tür bir topluluk, genel bir sosyal ağın tam tersidir. Topluluğun içine girmek için bir e-posta adresi ve şifreden fazlasını sağlamanız gerekecek. SOHO evi veya özel üyeler kulübü hayal edin, ancak çevrimiçi. Topluluğa erişmek için doğru kimlik bilgilerine (deneyim, ortak ilgi alanları, konum vb.) ihtiyacınız olacak—topluluk halka açık bir sosyal medya platformunda olsa bile.
 
Üst Alt